Fujifilm FinePix F600EXR zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fujifilm FinePix F600EXR zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Marysia 1 10-08-2012

na een half jaar deze camera in bezit hebben gehad, is het een goede miskoop.
de lamellen gaan niet meer goed open, de tekst op de camera begint te verdwijnen en de knopjes beginnen steeds slehter te werken.
ik moet nu de camera opsturen om hem te laten repareren.
ik zit er over na te denken om een andere te kopen geen fujifilm meer in ieder geval. ik heb spijt dat ik geen nikon of canon heb gekocht

capri-jolo 03-02-2012

hallo,ik heb deze camera met veel geduld en overweging gekocht een van mijn vorige camera's was een fujifinepix E550 de eerste kleine klasse camera daar bij een opzet groothoek+lele aangeschaft.nu is dat bij deze camera niet meer nodig en heeft deze ook een zeer goede beeld stablisator,hij maakt zeer goede foto's,zowel binnen en buiten,en de video niet te vergeten.ik heb deze camera altijd bijmij door zijn vorm geving (aleen bij de rubber hand greep mag hij wel wat uitbreken.( dit is in middels bij het alweer niewe type januari 2012 op gelost de F 770 daar is de ergonmische handgreep toegepast en heeft ook 5x tele meer. dit is echt een aanrader.

Marysia 1 10-01-2012

Hallo,
deze camera is echt de moeite waard, na het lezen van de handleiding (aanrader) snap je de camera beter en de software die bijgeleverd wordt werkt ook prima.

De camera maakt mooie foto's, alleen worden ze soms onscherp (in de exr modus) en wil de camera dat je de flitser wil gebruiken. Maar als je hem goed stil houd dan komt het goed :)
De optische zoom werkt goed, en zelfs met de digitale zoom erbij zien de foto's er nog degelijk uit.
De RAW functie is heel handig als je mooie gedetailleerde foto's wil maken. Maar ik laat hem altijd op jpeg staan, anders raakt mijn geheugenkaart te snel vol.
Je kunt bij deze camera niet alleen kiezen welke grootte van de foto wordt, maar ook in verschillende verhoudingen, wat heel erg handig is.
Het enige jammere is dat je zelf de flits zelf open moet klikken, en dat hij dat niet zelf doet. (aan de zijkant, waar de flitser zich ook bevindt, is een knopje voor de flitser. ook moet je de flitser er zelf weer in duwen, tenzij je hem in de 'afbeelding bekijken' modus zet of uit zet.
Ook is er een optie om op de camera een fotoboek te maken, dat werkt goed. Alleen het werkte niet met foto's die gemaakt zijn met een digitale camera van 10 jaar geleden (maar dat verbaasde me niet).

Alles bij elkaar ben ik heeeel er enthousiast over deze camera. Maar pas op als je de witte versie koopt, is het echt een witte, ookal lijkt dat op het plaatje wel anders.

Hopelijk hebben jullie wat aan deze review!
Groetjes

Aede Oostra 19-10-2011

Dit is een zeer handzame kamera van ca 200 gram met zowel een groothoek als zoom ( bereik 15 x). Je kunt het je gemakkelijk maken doorin de EXR modus te fotograferen, waarin werkelijk alles voor je geregeld wordt maar hebt daarnaast alle mogelijkheden om zelf de instellingen te kiezen ( diafragma voorkeur, sluitervoorkeur, programma voorkeur of manueel en nog veel meer.
De kwaliteit van de foto's is bijzonder helder en scherp. Door het grote ISO bereik ( van 100 tot 12.800!) kun je ook binnen goede foto's maken en heb je lang niet altijd flits nodig. Maarliefst 16 mega pixels. Wat een beetje tegen valt is het diafragmabereik 3,5; ik was met mijn oude kamera,de Panasomic TZ1 met 2,8 net iets meer gewend; Daar zat ook een prachtige Leica lens op die ondanks slechts 5 Mega pixels mooie fotos gaf, echter met veel minder mogelijkheden en duidelijk binnen minder kwalitatief mooie foto's. Komt nog bij de de Fuji met die 3,5 diafragma wel goed toe kan.
Aan het gebruik van de kamera moet je even wennen, er zit zo veel op. De vormgeving is fraai, hij ligt goed in de hand en heeft een relatief groot scherm, wat mooi helder oplicht.
Vooral voor de reiziger aan te bevelen. Hoef je niet met zo'n zware kamera op stap!

Marysia 1 10-01-2012

Hoi Frans,
de flitser hoef je er niet op te klikken,
met een knopje aan de zijkant kun je de flitser open krijgen.

Groetjes Marysia

fransbeukers 26-12-2011

Dag Aede,

Kun jij ons vertellen of de flitser automatisch omhoogkomt of moet je de flitser handmatig openzetten indien nodig?

Bedankt voor je review en hopelijk lukt het je te antwoorden.

gr, Frans

Daved 25-10-2011

Hallo,

even een vraag kan deze camera ook high speed opnames maken ofwel een opname maken van snelbewegende voorwerpen en deze dan vertraagd afspelen?

groeten,

Dave